Powstaje poradnik dobrych konsultacji

Przez ostatnie pół roku uczestniczyłem z ramienia Solar Trip w projekcie Wielkopolska Działa Razem. Szkoliłem się i pracowałem w zespole ds. konsultacji społecznych. Projekt prowadził Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i Forum Rozwoju Nowoczesnych Technologii.

Była to ciekawa inicjatywa. Od kuchni miałem okazję poznać pracę poznańskich urzędników i pozarządowców i przede wszystkim zobaczyć jaka przepaść dzieli administracyjną rzeczywistość Wrześni i Poznania jeśli chodzi o standardy współpracy urzędów z mieszkańcami. To są niestety lata świetlne.

Efektem naszych prac będzie poradnik tworzenia dobrych konsultacji aktów normatywnych. Konsultacji administracji Urzędu Wojewódzkiego z organizacjami pozarządowymi. Oczywiście sformułowane tam wnioski i zalecenia możne zastosować do konsultacji społecznych z udziałem NGO na każdym szczeblu.

Drugim dokumentem będzie badanie preferencji dotyczących procesu konsultacji wśród NGO. Na ostatnim merytorycznym spotkaniu pracowaliśmy właśnie nad pytaniami do badania. Mam nadzieje, że znajdzie się ktoś, kto zechce je przeprowadzić i zanalizować.

Skomentuj

